Så här skulle det inte va..

När jag gick upp imorse så hade jag fruktansvärt ont i sidan.. typ som superhåll. Jag har haft det förut o det brukar släppa efter någon timma så jag gav mig av till jobbet. Skulle ju boxas på lunchen.. Så blev det nu inte. När klockan var elva gav jag upp. Hade riktigt ont forfarande o fick skjuts hem.. Efter några timmars vila mår jag nu rätt ok. Lite trött eftersom jag spänner mig så när jag har ont...

Suck, det betyder att min första träningspass i min omstart blev inställt... ingen bra början. Nåja jag får vara tacksam för att det inte är något farligt utan bara sjukt obehagligt och det kommer ju inte så ofta heller. Det finns så många som har det så mycket värre!

Hur har det gått idag då...  Jo med motionen blev det ju inget.. men har ett spinningpass som väntar på lunchen imorgon o kläderna är ju redan på jobbet så ingen risk att jag glömmer dem :-).
När man har sådär ont vill man ju inte precis äta.. MEN jag tyckte att lite socker skulle va gott o åt av godiset som vi hande hemma... Mentos...  mitt i rullen kom jag på mig o sa högt "vad gör jag?". Typiskt mig!! Men jag kom på mig o jag skriver det till er! Ska nog kunna bättra mig!!
Till midag har jag fått Pytt i panna av min fina sambo som förövrigt alltid planerar o lagar all mat.. Jepp, jag är bortskämd med det! Till mitt försvar brukar jag diska.. o tvätta.. Och ibland får jag också undan tvätten innan nästa tvätt-tid..

Givetvis har jag inte heller handlat något, går ju inte när man ligger i soffan.. jo går gör det ju, men jag brukar inte random shoppa på nätet... Det blir nog ändå min största utmaning..  att inte handla sånt som jag "verkligen behöver" eller "unna" mig nåt...
Funderade ju på om jag skulle ha något spara mål i kronor men jag väntar nog med det. Lovar att inte handla något till mig själv (som inte redan är bokat... men det får ni veta senare) fram till nyår till att börja med.

Vikten då..  hur kunde det bli så.. ni som känner mig vet att jag gillar att träna, men att jag bröt benet i Oktober förra året och att det var början på en rad tragiska händelser som först nu börjar ljusna lite grann. 
Jag vill vara positiv och jag tror att jag klarar fem kilo till nyår! Med rutiner och kanske också vägning varje dag. Två tips från mina läsare :-).
Vill inte heller vara övermodig o tro att jag kan gå ner tjugo kilo på en månad! Lagom är bäst, jag vill trivas o vara glad under tiden. Är jag hungrig så är jag verkligen inget trevlig mot min omgivning.  Tjugo kilo...? ja, jo det är målet.. att väga 72-76 är rätt lagom, är 174 cm o trivs bra på 74 kilo. Kankse är där till sommaren?? Vi får se. Ett mål i taget.

Nu ska jag snart hämta dottern som är i stallet o vi ska se Sveriges Historia tillsammans. Hon gillar det o lär sig massor på det. Bra tycker jag.

Tack igen för att ni vill läsa! Det sporrar mig! Jag gillar att skriva så det blir lite uppsatser då o då, hoppas ni står ut med det...

Ha en skön kväll så "ses" vi imorgon igen.

Camilla

Kommentarer
Postat av: Annika

Det pappa höll i var en lövblåsare =)



Eftersom att du skriver att du tycker om att träna så tror jag att du kommer fixa detta galant! Det är alltid svårt att hålla sig ifrån sötsuget men ett tips är att vara mätt innan du åker till affären, då hamnar förhoppningsvis inget sött i vagnen för att du är för mätt =) Och då finns det inget sött att äta hemma.

2011-09-05 @ 19:53:31
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0